Menu

Forum

Zaloguj się na forum
Login:
Hasło:
 
 Zapomniałem hasła
 Rejestracja

Ostatnie wiadomości

więcej

Galerie

 
 
 

więcej

więcej

Reklama


Kalendarium

Marketing i Sponsoring Sportowy - szkolenie

21-07-2005



Poznaj fascynujący świat sportu i przekonaj się jakie korzyści może on dać Twojej firmie


Szanowni Państwo

Serdecznie zapraszamy do wzięcia udziału w unikalnym i wyjątkowym seminarium szkoleniowym pt.

MARKETING I SPONSORING SPORTOWY

Podczas seminarium dowiecie się Państwo :

  • dlaczego sport to skuteczna platforma komunikacyjna
  • jak efektywnie inwestować pieniądze w reklamę sportową
  • jak uzyskać przewagę konkurencyjną w swojej branży używając do tego celu "sprytnych" narzędzi sportowych
  • ile kosztują nośniki reklamowe w poszczególnych dyscyplinach sportu
  • jak przygotowywać bezpieczne umowy sponsorskie
  • dlaczego siatkówka jest popularniejsza od koszykówki a Otylia Jędrzejczak od Krzysztofa Hołowczyca
  • jak zbudować profesjonalną sportową Strategię Marketingową
  • dlaczego wśród sponsorów sportu można spotkać firmy reprezentujące prawie wszystkie sektory gospodarki

Zapoznamy też Państwa z profesjonalnymi i trudno dostępnymi badaniami rynku sportowego !

Podczas seminarium swoją wiedzą podzielą się z Państwem najwybitniejsze autorytety z dziedziny marketingu i zarządzania w sporcie. Wśród nich będą m.in. : 

Jerzy Engel - Trener Mistrza Polski Wisły Kraków - najlepszej polskiej drużyny piłkarskiej i były selekcjoner Reprezentacji Polski 

Grzegorz A. Kita - Prezes Zarządu firmy Sport Management Polska, były Dyrektor Generalny Klubu Piłkarskiego Legia Warszawa i Wiceprezes Klubu Piłkarskiego Polonia Warszawa, prekursor przedmiotu "Zarządzanie klubem sportowym" i wykładowca na Wyższej Szkole Edukacji w Sporcie.

Adam Czarnecki - Wiceprezes Zarządu ARC Rynek i Opinia, jedynej firmy w Polsce przeprowadzającej profesjonalne badania rynku sportowego (Sponsoring Monitor).

Prof. Andrzej Sznajder - szef katedry Euromarketingu w Szkole Głównej Handlowej oraz autor wielu publikacji na temat sponsoringu sportowego


Program szkolenia 

Seminarium – szkolenie 

MARKETING I SPONSORING SPORTOWY 

Areny sportowe – komercyjne świątynie XXI wieku

 

Jak efektywnie alokować budżety reklamowe w przedsięwzięciach sportowych ?

 

 

Termin                21 lipca 2005 (czwartek)

 

                 Miejsce              Warszawa. Hotel Ibis Stare Miasto

 

Koszt udziału                1400 zł + 22% VAT

 

 

8:00 - 9:00           Rejestracja

9:00 - 10:00          Sport – dlaczego warto (wprowadzenie)                                          

  • Dotychczasowe formy reklamy stają się nieefektywne
  • Dlaczego najbogatsi Polacy kupują kluby piłkarskie?
  • Co powoduje, że wśród sponsorów sportu można znaleźć tak różnorodne firmy jak koncerny budowlane, linie lotnicze, dostawcy gazu, wytwórcy ketchupu a nawet producenci szkieł kontaktowych
  • Areny sportowe – komercyjne świątynie XXI wieku
  • Emocje, emocje, emocje....
  • Ocena rynku sponsoringu w Polsce
  • Sponsoring w Europie

Prelegent : Grzegorz A. Kita, Prezes Zarządu Sport Management Polska

 

 10:00 – 11:00        Sponsoring – zagadnienia podstawowe                                                                                          

  • Transfer emocji czyli co jest istotą sponsoringu ?
  • Jak dokonać transferu wizerunku?
  • Dlaczego sponsoring jest skuteczny? Efekt aureoli, środowisko emocji, wdzięczność, styl życia.
  • Przewagi konkurencyjne i atuty sponsoringu
  • Praktyczne wskazówki wypływające z podziału rodzajów sponsoringu
  • Współczesny rozwój sponsoringu

Prelegent : Andrzej Sznajder, Profesor, Szkoła Główna Handlowa, Katedra Euromarketingu 

 

11:00   Przerwa na kawę 

11:15 – 12:30        Zainteresowanie sportem - analizy i badania sportowe. Dane statystyczne.                         

  • Zainteresowanie Polaków sportem
  • Kim jest kibic ? wiek, zamieszkanie, dochody itp.
  • Kibic jako konsument – jakimi produktami się interesuje?
  • Popularność dyscyplin
  • Najpopularniejsi polscy sportowcy
  • Zauważalność sponsorów w sporcie

Prelegent : Adam Czarnecki, Wiceprezes Zarządu, ARC Rynek i Opinia

 

12:30         Obiad w Domu Restauracyjnym Gessler na Rynku Starego Miasta 

13:45 - 14:45        Finanse sponsoringu i ceny nośników reklamowych
      

  • Kto, komu, za co i ile płaci ?
  • Wielkim też nie jest łatwo - prawdziwe kwoty jakie otrzymują największe polskie kluby
  • Mity i fakty dotyczące sum sponsorskich - przykłady liderów
    Ekspozycja nośników – wielkość i kształt reklam
  • Kreatywność nośnikowa
  • Pańskie oko konia tuczy - jak dbać o swoje interesy ?
  • Nośnikowa specyfika obiektów i dyscyplin

Prelegent : Grzegorz A. Kita, Prezes Zarządu, Sport Management Polska

 

14:45         Przerwa na kawę

15:00 - 15:45        Współpraca ze sponsorem

  • Punkt widzenia sponsorowanego
  • Jak sportowcy znoszą obowiązki, które wynikają z umów sponsorskich
  • Czy sponsor ma wpływ na wynik sportowy ?
  • Jak doprowadzić do idealnej współpracy pomiędzy sportowcem a sponsorem ?
  • Mundial w Korei i Japonii – skarbiec wiedzy i doświadczeń

Prelegent : Jerzy Engel, Trener, Klub Piłkarski Wisła Kraków S.S.A.

 

15:45 -17:00         Umowy sponsoringowe                                                       

  • Model umowy
  • Czy wiesz z kim podpisałeś umowę ? Kto ma prawo do czego?
  • Jesteś pewny, że wiesz na co ? Kogo sponsorujemy i w jakich sytuacjach?
  • Precyzyjne zapisy świadczeń
  • Tricki i haczyki o których nikt wam nie powie
  • Jak się zabezpieczyć na wypadek porażek sportowych ?
  • Egzekucja i nadzór nad świadczeniami sponsorskimi
  • Klauzule rozwiązania umowy (katalog)
  • Kary umowne 

Prelegent : Grzegorz A. Kita, Prezes Zarządu, Sport Management Polska

                    

17:00 – 18:00        Indywidualne pytania dodatkowe i konsultacje dodatkowe

                   



FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY

Jeżeli chcecie Państwo wziąć udział w szkoleniu prosimy o wypełnienie i odesłanie Formularza Zgłoszeniowego dostępnego tutaj za pomocą faxu lub maila lub do pobrania go ze strony firmowej www.sportmanagement.pl


 

W razie jakichkolwiek pytań prosimy o kontakt : Wojciech Franczak - tel. 606 353 947


Sport Management Polska, 03-111 Warszawa , Ul. Podróżnicza 17 F

tel + 48 (22) 4993302 , fax + 48 (22) 4997070 , e-mail: biuro@sportmanagement.pl 
NIP 654-000-30-28 , REGON 015901993

www.sportmanagement.pl

 


 

SZKOLENIA ZAMKNIĘTE

 

Uprzejmie informujemy również , że w naszej ofercie dostepne są również szkolenia zamknięte dokonywane w siedzibach firm. 

wróć