Poznaj fascynujący świat sportu i przekonaj się jakie korzyści może on dać Twojej firmie
Szanowni Państwo
Serdecznie zapraszamy do wzięcia udziału w unikalnym i wyjątkowym seminarium szkoleniowym pt.
MARKETING I SPONSORING SPORTOWY
Areny sportowe – komercyjne świątynie XXI wieku
Jak efektywnie alokować budżety reklamowe w przedsięwzięciach sportowych ?
Podczas seminarium dowiecie się Państwo :
- dlaczego sport to skuteczna platforma komunikacyjna
- jak efektywnie inwestować pieniądze w reklamę sportową
- jak uzyskać przewagę konkurencyjną w swojej branży używając do tego celu "sprytnych" narzędzi sportowych
- ile kosztują nośniki reklamowe w poszczególnych dyscyplinach sportu
- jak przygotowywać bezpieczne umowy sponsorskie
Wyjaśnimy także:
- dlaczego siatkówka jest popularniejsza od koszykówki a Otylia Jędrzejczak od Krzysztofa Hołowczyca
- jak zbudować profesjonalną sportową Strategię Marketingową
- dlaczego wśród sponsorów sportu można spotkać firmy reprezentujące prawie wszystkie sektory gospodarki
Zapoznamy też Państwa z profesjonalnymi i trudno dostępnymi badaniami rynku sportowego !
Podczas seminarium swoją wiedzą podzielą się z Państwem najwybitniejsze autorytety z dziedziny marketingu i zarządzania w sporcie. Wśród nich będą m.in. :
Adam Czarnecki - Wiceprezes Zarządu ARC Rynek i Opinia, jedynej firmy w Polsce przeprowadzającej profesjonalne badania rynku sportowego (Raport Sponsoring Monitor).
Prof. Andrzej Sznajder - szef katedry Euromarketingu w Szkole Głównej Handlowej oraz autor wielu publikacji na temat sponsoringu sportowego
Grzegorz A. Kita - Prezes Zarządu firmy Sport Management Polska, były Dyrektor Generalny Klubu Piłkarskiego Legia Warszawa i Wiceprezes Klubu Piłkarskiego Polonia Warszawa, prekursor przedmiotu "Zarządzanie klubem sportowym" i wykładowca na Wyższej Szkole Edukacji w Sporcie.
Paweł Januszewski - Dyrektor Sportowy Grupy Lekkoatletycznej Elite Cafe, Olimpijczyk z Sydney i Atlanty, Mistrz Europy z Budapesztu (1998) i brązowy medalista z Monachium (2002) w biegu na 400 m przez płotki oraz wielokrotny Mistrz Pols
Program szkolenia
Seminarium – szkolenie
MARKETING I SPONSORING SPORTOWY
Areny sportowe – komercyjne świątynie XXI wieku
Jak efektywnie alokować budżety reklamowe w przedsięwzięciach sportowych ?
Termin
|
21 września 2005 (środa)
|
Miejsce
|
Warszawa. Dom Restauracyjny Gessler. Rynek Starego Miasta 21/21a |
Koszt udziału |
1500 zł + 22% VAT |
8:00 - 9:00 Rejestracja
9:00 - 10:00 Sport – dlaczego warto (wprowadzenie)
- Dotychczasowe formy reklamy stają się nieefektywne
- Dlaczego najbogatsi Polacy kupują kluby piłkarskie?
- Co powoduje, że wśród sponsorów sportu można znaleźć tak różnorodne firmy jak koncerny budowlane, linie lotnicze, dostawcy gazu, wytwórcy ketchupu a nawet producenci szkieł kontaktowych
- Areny sportowe – komercyjne świątynie XXI wieku
- Emocje, emocje, emocje....
- Ocena rynku sponsoringu w Polsce
- Sponsoring w Europie
Prelegent : Grzegorz A. Kita, Prezes Zarządu, Sport Management Polska
10:00 – 11:00 Sponsoring – zagadnienia podstawowe
- Transfer emocji czyli co jest istotą sponsoringu ?
- Jak dokonać transferu wizerunku?
- Dlaczego sponsoring jest skuteczny? Efekt aureoli, środowisko emocji, wdzięczność, styl życia.
- Przewagi konkurencyjne i atuty sponsoringu
- Praktyczne wskazówki wypływające z podziału rodzajów sponsoringu
- Współczesny rozwój sponsoringu
Prelegent : Andrzej Sznajder, Profesor, Szkoła Główna Handlowa, Katedra Euromarketingu
11:00 Przerwa na kawę
11:15 – 12:30 Zainteresowanie sportem - analizy i badania sportowe. Dane statystyczne.
- Zainteresowanie Polaków sportem
- Kim jest kibic ? Wiek, zamieszkanie, dochody itp.
- Kibic jako konsument – jakimi produktami się interesuje?
- Popularność dyscyplin
- Najpopularniejsi polscy sportowcy
- Zauważalność sponsorów w sporcie
Prelegent : Adam Czarnecki, Wiceprezes Zarządu, ARC Rynek i Opinia
12:30 Obiad w Domu Restauracyjnym Gessler na Rynku Starego Miasta
13:45 - 14:45 Finanse sponsoringu. Ceny i rodzaje nośników reklamowych
- Kto, komu, za co i ile płaci ?
- Wielkim też nie jest łatwo - prawdziwe kwoty jakie otrzymują największe polskie kluby
- Mity i fakty dotyczące sum sponsorskich - przykłady liderów
- Ekspozycja nośników – wielkość i kształt reklam
- Kreatywność nośnikowa
- Pańskie oko konia tuczy - jak dbać o swoje interesy ?
- Nośnikowa specyfika obiektów i dyscyplin
Prelegent : Grzegorz A. Kita, Prezes Zarządu, Sport Management Polska
14:45 Przerwa na kawę
15:00 - 15:45 Współpraca ze sponsorem
- Punkt widzenia sponsorowanego
- Jak sportowcy znoszą obowiązki, które wynikają z umów sponsorskich
- Czy sponsor ma wpływ na wynik sportowy ?
- Jak doprowadzić do idealnej współpracy pomiędzy sportowcem a sponsorem ?
- Olimpiady – skarbiec wiedzy i doświadczeń
Prelegent : Paweł Januszewski, Dyrektor Sportowy, Grupa Lekkoatletyczna Elite Cafe
15:45 - 17:00 Umowy sponsoringowe
- Model umowy
- Czy wiesz z kim podpisałeś umowę ? Kto ma prawo do czego?
- Jesteś pewny, że wiesz na co ? Kogo sponsorujemy i w jakich sytuacjach?
- Precyzyjne zapisy świadczeń
- Tricki i haczyki o których nikt wam nie powie
- Jak się zabezpieczyć na wypadek porażek sportowych ?
- Egzekucja i nadzór nad świadczeniami sponsorskimi
- Klauzule rozwiązania umowy (katalog)
- Kary umowne
Prelegent : Grzegorz A. Kita, Prezes Zarządu, Sport Management Polska
17:00 – 18:00 Indywidualne pytania dodatkowe i konsultacje dodatkowe
FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY
Jeżeli chcecie Państwo wziąć udział w szkoleniu prosimy o wypełnienie i odesłanie Formularza Zgłoszeniowego dostępnego tutaj za pomocą faxu lub maila lub do pobrania go ze strony firmowej www.sportmanagement.pl
Sport Management Polska, 03-111 Warszawa , Ul. Podróżnicza 17 F
Uprzejmie informujemy również , że w naszej ofercie dostepne są również szkolenia zamknięte dokonywane w siedzibach firm.