Menu

Forum

Zaloguj się na forum
Login:
Hasło:
 
 Zapomniałem hasła
 Rejestracja

Ostatnie wiadomości

więcej

Najczęściej czytane

 Wydarzenia

 Ludzie

 Marketing i Public Relations

 Media

 Sponsoring

 Inwestycje sportowe

 Żywienie i Wspomaganie

 Aparatura medyczno-badawcza

więcej

Galerie

 
 
 

więcej

więcej

Aktualności

TVP zarabia na Euro 2012 więcej niż Polsat na Euro 2008

2012-06-18

Wpływy TVP z reklam przy meczach Euro 2012 po siedmiu dniach imprezy wyniosły 51 mln zł. To o 14 mln zł więcej od przychodów Polsatu po siedmiu dniach Euro 2008. Jednak to w Polsacie bloki były bardziej wypełnione spotami niż w TVP.

Reklamy wyemitowane przy transmisjach meczów w TVP1, TVP2, TVP Sport i TVP HD w dniach 8-14 czerwca br. (rozegrano wtedy łącznie 14 meczów) przyniosły nadawcy 49,95 mln zł, a przy powtórkach spotkań dodatkowe 1,53 mln zł (to dane cennikowe netto dotyczące spotów i billboardów sponsorskich, nie zawierają zatem rabatów). Wpływy samej Jedynki z emisji spotkań na żywo wyniosły 35,66 mln zł (ta antena nadawała najchętniej oglądane mecze Polaków), a Dwójki - 13,57 mln zł - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych przez dom mediowy PanMedia Western dla portalu Wirtualnemedia.pl.

Dla porównania, łączne wpływy reklamowe Telewizji Polsat po siedmiu dniach trwania Euro 2008 (7-13 czerwca 2008) wyniosły 36,58 mln zł, w tym 34,9 mln zł przyniosły reklamy emitowane na głównej antenie (wszystkie mecze emitowano także w Polsacie Sport Extra, a wybrane również w Polsacie Sport, w kanałach tematycznych znajdowały się też powtórki).
 
Cztery z pięciu firm, które wydały dotąd najwięcej pieniędzy na reklamę przy meczach Euro 2012 to oficjalni sponsorzy Mistrzostw - Coca-Cola, Mc Donald's, Hyundai-Kia Group i Sharp. Na piątym miejscu znalazła się Grupa Żywiec.

- wirtualnemedia

wróć



Archiwum
Dodaj komentarz


  10 ostatnich wiadomości w tej kategorii: