Menu

Forum

Zaloguj się na forum
Login:
Hasło:
 
 Zapomniałem hasła
 Rejestracja

Ostatnie wiadomości

więcej

Galerie

 
 
 

więcej

więcej

Reklama


Kalendarium

The North Face Adventure Trophy

29-04-2005

Termin i miejsce

Termin: 29 kwietnia - 3 maja 2005 r.

Centrum zawodów:

 Ośrodek Biathlonowy w Kirach

W centrum rajdu: biuro zawodów, parking, pole namiotowe, hotel, meta rajdu. Biuro zawodów czynne będzie w okresie zawodów przez całą dobę.

Teren rywalizacji:

 Tatry, Orawa, Jezioro Orawskie (Słowacja), Pasmo Babiogórskie i Pasmo Polic (Beskid Żywiecki).

Program:

29 kwietnia (piątek)

  - godz. 12-19 - przyjmowanie uczestników w biurze zawodów,

    weryfikacja obowiązkowego wyposażenia

  - godz. 19 - odprawa techniczna

  - godz. 20-22 - wspólna kolacja

30 kwietnia (sobota)

  - godz. 10 - START

1 maja (niedziela)

  - zawody

2 maja (poniedziałek)

  - godz. 10-12 - przybycie zwycięskiego zespołu na metę

3 maja (wtorek)

  - godz. 16 - zamkniecie mety (limit czasu)

  - dekoracja zwycięzców, zakończenie rajdu

Uczestnictwo, kategorie, trasy

Wszystkich zaawansowanych "napieraczy", zarażonych bakcylem walki o jak najlepsze miejsce zachęcamy do udziału w kat. Masters, gdzie czas pokonania trasy ograniczać będą jedynie granice Waszych możliwości. W kat. Open, adresowanej dla początkujących, czas zwycięskiego zespołu będzie limitowany poprzez otwieranie kolejnych etapów trasy zgodnie z harmonogramem, przewidującym przybycie liderów na metę po 2 dobach.

Masters: Zespoły 4 osobowe; w składzie zespołu musi być przynajmniej 1 kobieta. Zespoły męskie zostaną dopuszczone do startu, ale będą sklasyfikowane poza konkursem. Trasa około 300 km, przewidywany czas zwycięskiego zespołu około 50 godz., limit  78 godz. Limit zespołów - 30.

Open: Zespoły 2 osobowe, o dowolnym składzie. Trasa około 200 km, czas zwycięskiego zespołu 48 godz., limit 78 godz. Limit zespołów - 50.

Uczestnicy rajdu muszą mieć ukończone 18 lat.

Trasa zawodów

Trasa rajdu zostanie wyznaczona w terenie w postaci punktów kontrolnych, zaznaczonych na turystycznej mapie. Zadaniem uczestników jest zaliczenie wszystkich punktów kontrolnych w zadanej kolejności. Droga miedzy punktami jest dowolna.

Trasa liczy około 300 km w kat. Masters i 200 km w kat. Open, (mierzona wg optymalnych wariantów drogi). Całość trasy podzielona jest na 7 etapów.

 - Etap 1 - 20 km (cross terenowy + rolki)

 - Etap 2 - 34 km (trekking wysokogórski)

 - Etap 3 - 64 km (rower górski)

 - Etap 4 - 25 km (kajaki)

 - Etap 5 - 58 km (rower górski)

 - Etap 6 - 42 km (trekking)

 - Etap 7 - 60 km (rower górski)

Są to wstępne parametry trasy Masters. Trasa Open ma identyczną strukturę (nie występują jedynie rolki), a każdy z etapów jest około 30-35% krótszy. Dokładną charakterystykę trasy oraz zadań specjalnych uczestnicy utrzymają podczas rejestracji w biurze zawodów w opisie trasy.

Zastrzegamy sobie prawo zmiany struktury trasy, w miarę weryfikacji terenowej.

Start: Zakopane - Gubałówka

Meta: centrum rajdu (Ośrodek Biathlonowy w Kirach)

Zadania specjalne

1. Bieg na azymut w terenie bagiennym.

Zadanie będzie polegało na pokonaniu trasy wyznaczonej przez punkty kontrolne (pk). Na mapie rajdu w miejscu, w którym zadanie będzie wykonywane treść mapy będzie wycięta ( białe pole). Na tym miejscu będzie uproszczona mapka w postaci punktów kontrolnych, linii je łączących, oraz wykazu kierunków i odległości do pk (np. azymut: 230 °, odległość 1500 m, azymut: 315 °, odległość 1450 m, itd.). Odległości będą wynosić około 1,5 km, obszar punktu kontrolnego będzie wyznaczony kolorową taśmą; w środku obszaru o średnicy około 50 m. znajdować się będzie się punkt kontrolny. Punkty należy potwierdzać w wyznaczonej kolejności Zadanie wykonuje cały zespół.

2. Wspinaczka skalna.

Zadanie polega na pokonaniu skalnej drogi o trudnościach III - IV. Asekuracja "na wędkę". Przy wykonywaniu zadania będzie obowiązywał limit czasowy. Zadanie wykonuje jedna osoba z zespołu.

3. Trawers ściany skalnej po linie poręczowej (poręczówce).

Zadanie polega na pokonaniu wyznaczonego odcinka ściany skalnej w poziomie (trawersu). Zawodnicy asekurują się samodzielnie z lonży i karabinka. Przy wykonywaniu zadania będzie obowiązywał limit czasowy. Zadanie wykonuje dwie osoby z teamu.

4. Podejście kierunkowe po linie.

Zawodnik przy użyciu przyrządów do wychodzenia po linie (poignee, croll, basic, t-block) podchodzi po linie do krawędzi skały. Przy wykonywaniu zadania będzie obowiązywał limit czasowy.

5. Przeprawa przez rzekę.

Zespół transportuje rowery przy pomocy tyrolki na drugą stronę rzeki, wykonuje zjazd z 20 metrowej skarpy (przy użyciu przyrządu zjazdowego: ósemka, rolka, płytka Stihta, kubek, reverso) i przeprawia się przez rzekę (bez rowerów).

6. Zjazd po linie.

Zawodnik wykonuje zjazd z pionowej skarpy po linie przy użyciu przyrządu zjazdowego (ósemka, rolka, płytka Stihta, kubek, reverso) Dodatkowo wymagany jest przyrząd asekuracyjny (shunt lub prusik). Zadanie wykonuje cały zespół.

7. Orienteering w jaskini.

Zespół ma za zadanie odnalezienie trzech punktów kontrolnych zlokalizowanych w bocznych korytarzach jaskini zaznaczonych na planie. Zadanie nie wymaga używania specjalistycznego sprzętu alpinistycznego.

8. Most linowy.

Zadanie polega na przejściu na drugą stronę jaru, rzeki po rozwieszonych linach. Zawodnik asekuruje się samodzielnie przy użyciu karabinka i lonży. Zadanie wykonuje cały zespół.

9. Odcinek specjalny.

Zdanie polega na pokonaniu przez zespół fragmentu trasy, na których będą znajdować się obowiązkowe punkty kontrolne nieoznaczone na mapie. Odcinki specjalne oznaczone będą w terenie za pomocą kolorowej taśmy. 

Dla kibiców

Wszystkie osoby, które nie mogą się zdecydować, czy tez nie mogą wystartować w rajdzie, zapraszamy do kibicowania uczestnikom. Tym bardziej, że impreza odbywa się w wolne od pracy  dni a rywalizacja toczyć się będzie w bardzo atrakcyjnym pod względem turystycznym regionie. Towarzyszenie uczestnikom i śledzenie ich rywalizacji w tym frapującym rajdzie może stanowić ciekawą ofertę aktywnego spędzenia długiego weekendu majowego.

Aby ułatwić obserwatorom, kibicom i osobom towarzyszącym startujących zespołów śledzenie rywalizacji zostaną wskazane specjalne obszary. Znajdować się one będą na wszystkich strefach zmian oraz w rejonie zadań specjalnych. W biurze zawodów kibice mogą nabyć specjalne biuletyny, listy startowe i mapy z zaznaczonymi strefami obserwacji oraz harmonogramem trasy.

Jednocześnie informujemy, że zabronione jest udzielanie uczestnikom rajdu jakiejkolwiek pomocy, pod groźbą dyskwalifikacji zespołu.

 

Szczegółowe informacje na oficjalnej stronie zawodów: www.adventuretrophy.pl

 

 

 

 

wróć