Menu

Forum

Zaloguj się na forum
Login:
Hasło:
 
 Zapomniałem hasła
 Rejestracja

Ostatnie wiadomości

więcej

Galerie

 
 
 

więcej

więcej

Reklama


Kalendarium

Run Warsaw 2006

01-10-2006

1 października br. odbędzie się druga edycja największej imprezy biegowej w Polsce – Run Warsaw, której organizatorem jest Warszawski Ośrodek Sportu i Rekreacji, a głównym sponsorem firma Nike. Run Warsaw to bieg na dystansie 5 km, którego głównym celem jest propagowanie biegania jako najprostszego sposobu na zdrowie i dobrą kondycję fizyczną.

W pierwszej edycji Run Warsaw (2 października 2005 r.) pobiegło 10 000 osób – nie tylko
z Warszawy, ale i całej Polski. Główną zaletą biegu była jego trasa, która wiodła przez samo centrum stolicy, jak również dystans, który zmotywował do udziału w imprezie wiele dotychczas nie biegających osób. W Run Warsaw nie było przegranych, ponieważ wygrywał każdy, kto ukończył bieg. Wszyscy, którzy to zrobili, dostawali pamiątkowy medal. Dla organizatorów i obserwatorów biegu najważnieszy był przede wszystkim fakt, że udało się namówić do uczestnictwa w imprezie wiele osób, które do tej pory
w ogóle nie biegały, i które – o czym świadczą wrażenia uczestników przekazywane na forum internetowym biegu – właśnie od tej imprezy postanowiły rozpocząć swoją przygodę z bieganiem. Run Warsaw zgromadził na starcie również wiele gwiazd sportu, telewizji i mediów. Na trasie spotkali się m.in.: Anna Rogowska, Lidia Chojecka, Kamila Skolimowska, Urszula Włodarczyk, Radosław Popławski, Sebastian Chmara, Paweł Januszewski, Szymon Ziółkowski, Paweł Nastula, Mateusz Damięcki, Joanna Jabłczyńska, Anna Powierza, Andrzej Grabowski, Zbigniew Buczkowski, i wielu innych. „Cieszę się,
że Warszawa dołączyła do europejskich stolic, które organizują masowe biegi rekreacyjne, ponieważ sam jestem wielkim zwolennikiem biegania. Jest to naprawdę najprostszy sposób na zdrowie, kondycję
i optymizm na co dzień. Wierzę, że dobra forma i samopoczucie mieszkańców stolicy mają duży wpływ na dobrą kondycję Warszawy jako miasta. Dlatego zachęcam wszystkich do uczestnictwa w Run Warsaw”, powiedział Kazimierz Marcinkiewicz, pełniący funkcję Prezydenta m.st. Warszawy.

 Po sukcesie pierwszej edycji Run Warsaw zamiarem organizatorów jest, aby tegoroczny bieg zgromadził na starcie 20 000 uczestników. „Zdajemy sobie sprawę, że w Polsce biega stosunkowo niewiele osób, dlatego też z wielką chęcią zdecydowaliśmy się na organizację takiej imprezy jak Run Warsaw”, mówi Paweł Gałązka, po. Dyrektora Warszawskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji. „Zainteresowanie imprezą
w ubiegłym roku przekroczyło nasze najśmielsze oczekiwania – zabrakło nawet zestawów startowych
z koszulkami dla wszystkich chętnych. Dlatego też wierzymy, że i w tym roku biegacze nas nie zawiodą. Run Warsaw to impreza sportowa naprawdę dla każdego – dla młodszych, starszych, dla rodzin
i znajomych, a dystans 5 km może przebiec każda, mniej lub bardziej wysportowana osoba. Zapraszamy więc Warszawiaków i wszystkich chętnych do kolejnej edycji Run Warsaw”, dodaje Paweł Gałązka.

Podczas drugiej edycji Run Warsaw pojawi się kilka zmian i nowości. Pierwsza z nich dotyczy trasy. „Spodziewana liczba uczestników sprawiła, że zmieniliśmy miejsce imprezy i trasę biegu. Wciąż jednak
przebiega ona w ścisłym centrum Warszawy”, wyjaśnia Paweł Gałązka. Biegacze zgromadzą się więc
na terenie COS Torwar i po rozgrzewce przed Halą Torwar przy ul. Łazienkowskiej pobiegną ulicą Wioślarską, Ludną, Książęcą do Placu Trzech Krzyży, następnie ulicą Nowy Świat do Ronda
de Gaulle’a, Alejami Jerozolimskimi do Ronda Dmowskiego, ulicą Marszałkowską do Placu Konstytucji, potem ulicą Piękną, Górnośląską, Myśliwiecką i Łazienkowską. Meta biegu znajdzie się na ulicy Łazienkowskiej, 200 metrów przed bramą główną stadionu CWKS Legia. Kolejną nowością
są specjalne, jednorazowe transpondery (chipy) służące do indywidualnego pomiaru czasu biegu. „Postanowiliśmy wprowadzić to udogodnienie ze względu na spodziewaną dużą ilość startujących. Chip jest częścią Zestawu Startowego, który przy rejestracji otrzymuje każdy uczestnik biegu. Urządzenie należy wpleść w sznurowadło buta. W momencie przekroczenia linii startu system zaczyna rejestrować czas biegu danej osoby, do momentu minięcia przez nią linii mety. Dzięki temu każdy z 20 000 uczestników będzie mógł poznać swój indywidualny wynik. Wszystkie rezultaty zostaną dodatkowo umieszczone na stronie biegu www.runwarsaw.pl”, wyjaśnia Krzysztof Odliwański, Sports Marketing Manager w firmie Nike Poland, która jest głównym sponsorem Run Warsaw. „Nike jest firmą, która zrodziła się z pasji do biegania, stąd nasze wsparcie dla Run Warsaw – imprezy, która ma zachęcić
do biegania i aktywnego stylu życia jak największą liczbę osób”, dodaje Krzysztof Odliwański. 

 „Od pewnego czasu obserwuję coraz większe zainteresowanie bieganiem. W miejscach, gdzie trenuję spotykam coraz więcej biegaczy – to bardzo pozytywne zjawisko. Bardzo dobrze, że pojawiają się masowe imprezy sportowe jakie jak Run Warsaw, gdyż z pewnością przczyniają się one do wzrostu popularności tej formy ruchu”,  powiedział Bogusław Mamiński (Wicemistrz Świata i Europy w biegu
na 3 kilometry z przeszkodami), który razem z Jackiem Wszołą (Mistrzem Olimpijskim w skoku wzwyż), od wielu lat propagują w Polsce bieganie i aktywny styl życia, będąc również partnerami
i współorganizatorami Run Warsaw.

W biegu mogą uczestniczyć osoby w wieku od 13 lat. Aby wziąć udział w Run Warsaw należy zgłosić się do Punktu Rejestracyjnego imprezy, wypełnić Formularz Rejestracyjny, wpłacić Opłatę Rejestracyjną
w wysokości 25,00 zł i odebrać Zestaw Startowy. Rejestracji na imprezę można dokonać tylko
w wyznaczonych Punktach Rejestracyjnych, które znajdują się w 4 warszawskich centrach handlowych: Arkadia, Galeria Mokotów, Promenada i Targówek. Będą one czynne codziennie od 1 do 29 września
w godzinach od 12:00 do 21:00. Wszystkie informacje o biegu i zasadach rejestracji znaleźć można
na oficjalnej stronie internetowej biegu - www.runwarsaw.pl.

Patronem Run Warsaw jest Urząd Miasta Stołecznego Warszawy, zaś partnerami biegu są:
Program 1 Telewizji Polskiej, Gazeta Wyborcza i marka Tiger.

Dodatkowych informacji udziela: Monika Coś, PR Manager, Nike Poland, 0-22 / 535 20 71, 0-605 06 06 52, monika.cos@nike.com.

wróć