Strona główna | Aktualności | Nowości Rynkowe | Katalog Firm | Kalendarium | Przegląd Prasy | Targi Branżowe | Eksperci | Forum | Archiwum | ||||||||||
|
|
MenuForumOstatnie wiadomości
Galerie
Reklama |
Nowości rynkoweDT Swiss TRICON® nowa technologia w w budowie kół rowerowych2010-06-14 Kategoria: Technologie Technologia TRICON® to dowód na to, że w budowie kół rowerowych ciągle można zrobić coś więcej. Nowe, oparte na tym systemie koła DT Swiss stanowią więc całkowite odejście od klasycznej konstrukcji kół.
Inżynierowie DT Swiss użyli całego swojego doświadczenia w budowie kół, w kontynuację i zakończenie wcześniej rozpoczętego projektu TRICON®. Wszystkie komponenty były wielokrotnie zmieniane i testowane w celu uzyskania najlepszego stosunku wagi do sztywności. Koła TRICON® są pierwszym kompletem ze stajni DT Swiss przystosowanym do opon bezdętkowych. Ich przewagą jest również możliwość dostosowania ich osi do różnych systemów mocowań, oraz możliwość zmiany rotora, bez ingerencji w pozostałe elementy w oparciu o system „no tool” czyli wymianę podzespołów bez użycia narzędzi. TRICON®-y wyposażone zostały w opatentowany „star ratchet system”, precyzyjnie i niezawodnie działające „zapadki” (choć nimi nie są) nawet pod ogromnym obciążeniami. Podstawową zmianą jaka jest zauważalna w budowie tych kół jest budowa piast i obręczy. Piasty zostały zaprojektowane tak, aby naprężenie szprych nie miało żadnego wpływu na działanie łożysk, dzięki czemu łożyska mogą się teraz tak gładko i płynnie obracać, jak to tylko możliwe. Zmiana dotyczy kołnierza piasty. Został on odseparowany od korpusu, czyli krótko mówiąc, korpus piasty nie jest już jednolitą konstrukcją, tylko składa się z trzech elementów. Dzięki takiemu a nie innemu kształtowi kołnierzy, koła są zaplecione równolegle w system na jeden krzyż i promieniście (słoneczko). Sposób ten został nazwany przez DT Swiss - „crowfoot” (w wolnym tłumaczeniu - krucza stopa). Drugą zmianą jaką można zauważyć jest budowa obręczy. Dzięki temu, iż obręcz jest przystosowana do opon bezdętkowych, można było użyć dodatkowego elementu, jakim jest mocny aluminiowy insert, w którym to dopiero osadzony jest nypel. Uzyskano dzięki temu powiększenie powierzchni kontaktu „nypla” z obręczą, przez co siły oddziaływujące na obręcz nie są już tak bardzo skoncentrowane na tak małej powierzchni, jaką była główka nypla. Równocześnie zastosowane zostały nyple na klucz typu Torx. Ich przewagą nad zwykłymi nyplami jest większa powierzchnia styku narzędzia, przez co praca z nimi jest bardziej precyzyjna i bezpieczna (nie ma możliwości obsunięcia się klucza i zniszczenia nypla). Zastosowana nowa obręcz pozwoliła na odchudzenie konstrukcji równocześnie ze zwiększeniem jej wytrzymałości na naprężenie szprych i ciśnienie w oponach. Trzecią zmianą w stosunku do klasycznych kół, jest użycie prostych, aerodynamicznych szprych, wkręcanych zarówno w kołnierz jak i w obręcz. Koła TRICON® DT Swiss dostępne są w dwóch wersjach – szosowej RR 1450 i MTB XM 1550. Jak zawsze w nazwach produktów DT Swiss ukryta jest ich waga. -
10 ostatnich wiadomości w tej kategorii:
|
NewsletteryKalendariumNajbliższe wydarzenia: VII Międzynarodowe Targi Infrastruktury Miejskiej i Drogowej23-09-2009 W dniach 14-16 października 2009, odbędą się VII Międzynarodowe Targi Infrastruktury Miejskiej i Drogowej. Miejsce : /Centrum Targowo - Kongresowe MT Polska, Warszawa, ul. Marsa 56c/
SondaMapa aktywnychWybierz na mapie województwo, w którym chcesz odszukać obiekty sportowe. Reklamy Adkontekst |