Menu

Forum

Zaloguj się na forum
Login:
Hasło:
 
 Zapomniałem hasła
 Rejestracja

Ostatnie wiadomości

więcej

Najczęściej czytane

 Wydarzenia

 Ludzie

 Marketing i Public Relations

 Media

 Sponsoring

 Inwestycje sportowe

 Żywienie i Wspomaganie

 Aparatura medyczno-badawcza

więcej

Galerie

 
 
 

więcej

więcej

Aktualności

Międzynarodowi operatorzy chcą wspierać polski sport

2015-07-15

Podczas wczorajszego meczu eliminacji do Ligi Mistrzów na bandach reklamowych widzieliśmy logo byłego sponsora strategicznego Lecha Poznań firmy Betclic. W 2009 roku Betclic podpisał z klubem 3-letnią umowę sponsorską, która opiewała na kwotę miliona euro za sezon.

Na skutek wprowadzenia w Polsce ustawy hazardowej 1 stycznia 2010 roku firma Betclic zmuszona została do zaprzestania wspierania poznańskiego klubu, gdyż z dnia na dzień stało się to niezgodne z obowiązującym prawem.

Dziś Betclic, podobnie jak pozostali operatorzy zrzeszeni w stowarzyszeniu EGBA (Europejskiej Organizacji Gier i Zakładów Wzajemnych), niezmiennie deklarują zainteresowanie sponsorowaniem polskiego sportu i polskich klubów. Problem tkwi w regulacjach prawnych, które poza narzuceniem jednego z najwyższych w Europie poziomu podatków, zakazują jednocześnie reklamowania się, a jedynie zezwalają na informowanie o sponsorowaniu.

„Ze względu na obecnie obowiązujące w Polsce przepisy możliwości nawiązania korzystnej współpracy na linii klub- sponsor, który jest międzynarodowym operatorem są bardzo ograniczone. Wczoraj logo Betclic widzieliśmy na bandach reklamowych FK Sarajewo, jednakże nie zobaczymy go za tydzień w Poznaniu, gdyż oznaczałoby to złamanie obowiązującego w Polsce prawa. Jednocześnie przykłady innych rynków europejskich tj. Dania czy Wielka Brytania pokazują, że odpowiednie regulacje prawne pozwalają nie tylko osiągać wyższe wpływy do budżetu, ale również niosą za sobą ogromne wsparcie sportu i klubów sportowych przez międzynarodowe firmy bukmacherskie.  Operatorzy zrzeszeni w EGBA  chcą uczestniczyć w odpowiednio uregulowanym rynku w Polsce oraz niezmiennie deklarują zainteresowanie sponsorowaniem polskiego sportu i polskich klubów."- mówi Richard Leather, przedstawiciel stowarzyszenia EGBA Eastern Europe.

Dziś polskie kluby czerpią z tytułu sponsoringu czterokrotnie niższe przychody niż te z 2009 roku, czyli przed wprowadzeniem ustawy. Wówczas operatorzy zrzeszeni  w stowarzyszeniu EGBA byli jednymi z głównych sponsorów polskiej piłki nożnej:

Unibet – 7.5 mln złotych I liga piłkarska
Betclic – 4.0 mln złotych Lech Poznań
bet-at-home – 4.0 mln złotych Wisła Kraków
expekt – 2.0 mln złotych Reprezentacja Polski w Piłce Nożnej

- inf. własna

wróć



Archiwum
Dodaj komentarz


  10 ostatnich wiadomości w tej kategorii: