Strona główna | Aktualności | Nowości Rynkowe | Katalog Firm | Kalendarium | Przegląd Prasy | Targi Branżowe | Eksperci | Forum | Archiwum | ||||||||||
|
|
MenuForumOstatnie wiadomości
Najczęściej czytane
Galerie
|
AktualnościMiędzynarodowi operatorzy chcą wspierać polski sport2015-07-15 Kategoria: Sponsoring Podczas wczorajszego meczu eliminacji do Ligi Mistrzów na bandach reklamowych widzieliśmy logo byłego sponsora strategicznego Lecha Poznań firmy Betclic. W 2009 roku Betclic podpisał z klubem 3-letnią umowę sponsorską, która opiewała na kwotę miliona euro za sezon.
Na skutek wprowadzenia w Polsce ustawy hazardowej 1 stycznia 2010 roku firma Betclic zmuszona została do zaprzestania wspierania poznańskiego klubu, gdyż z dnia na dzień stało się to niezgodne z obowiązującym prawem. Dziś Betclic, podobnie jak pozostali operatorzy zrzeszeni w stowarzyszeniu EGBA (Europejskiej Organizacji Gier i Zakładów Wzajemnych), niezmiennie deklarują zainteresowanie sponsorowaniem polskiego sportu i polskich klubów. Problem tkwi w regulacjach prawnych, które poza narzuceniem jednego z najwyższych w Europie poziomu podatków, zakazują jednocześnie reklamowania się, a jedynie zezwalają na informowanie o sponsorowaniu. „Ze względu na obecnie obowiązujące w Polsce przepisy możliwości nawiązania korzystnej współpracy na linii klub- sponsor, który jest międzynarodowym operatorem są bardzo ograniczone. Wczoraj logo Betclic widzieliśmy na bandach reklamowych FK Sarajewo, jednakże nie zobaczymy go za tydzień w Poznaniu, gdyż oznaczałoby to złamanie obowiązującego w Polsce prawa. Jednocześnie przykłady innych rynków europejskich tj. Dania czy Wielka Brytania pokazują, że odpowiednie regulacje prawne pozwalają nie tylko osiągać wyższe wpływy do budżetu, ale również niosą za sobą ogromne wsparcie sportu i klubów sportowych przez międzynarodowe firmy bukmacherskie. Operatorzy zrzeszeni w EGBA chcą uczestniczyć w odpowiednio uregulowanym rynku w Polsce oraz niezmiennie deklarują zainteresowanie sponsorowaniem polskiego sportu i polskich klubów."- mówi Richard Leather, przedstawiciel stowarzyszenia EGBA Eastern Europe. Dziś polskie kluby czerpią z tytułu sponsoringu czterokrotnie niższe przychody niż te z 2009 roku, czyli przed wprowadzeniem ustawy. Wówczas operatorzy zrzeszeni w stowarzyszeniu EGBA byli jednymi z głównych sponsorów polskiej piłki nożnej: Unibet – 7.5 mln złotych I liga piłkarska Betclic – 4.0 mln złotych Lech Poznań bet-at-home – 4.0 mln złotych Wisła Kraków expekt – 2.0 mln złotych Reprezentacja Polski w Piłce Nożnej - inf. własna
10 ostatnich wiadomości w tej kategorii:
|
NewsletteryKalendariumNajbliższe wydarzenia: VII Międzynarodowe Targi Infrastruktury Miejskiej i Drogowej23-09-2009 W dniach 14-16 października 2009, odbędą się VII Międzynarodowe Targi Infrastruktury Miejskiej i Drogowej. Miejsce : /Centrum Targowo - Kongresowe MT Polska, Warszawa, ul. Marsa 56c/
SondaReklamy Adkontekst |