Menu

Forum

Zaloguj się na forum
Login:
Hasło:
 
 Zapomniałem hasła
 Rejestracja

Ostatnie wiadomości

więcej

Najczęściej czytane

 Wydarzenia

 Ludzie

 Marketing i Public Relations

 Media

 Sponsoring

 Inwestycje sportowe

 Żywienie i Wspomaganie

 Aparatura medyczno-badawcza

więcej

Galerie

 
 
 

więcej

więcej

Aktualności

Wiemy, jak będzie się nazywał stadion we Wrocławiu!

2012-03-12

Miasto negocjuje umowę z koncernem energetycznym Tauron, który finansowo wspiera już piłkarzy Śląska. Chce, by za nazwanie stadionu Tauron Arena firma płaciła 6 mln zł rocznie przez cztery lata. W rozmowy, które trwają od niedawna, zaangażował się prezydent miasta Rafał Dutkiewicz.


Tauron - Polska Energia SA to jedna z największych firm w kraju. Energetyczny koncern zatrudnia 28 tys. pracowników, a jego roczne obroty sięgają 9 mld zł. Od połowy minionego roku jest głównym sponsorem piłkarzy Śląska - płaci klubowi 3 mln zł za sezon. Firma sponsoruje również męską ekstraklasę koszykarską (Tauron Basket Liga), a także żużlowców Unii Tarnów i siatkarki z Dąbrowy Górniczej.

- Ze względu na tajemnicę handlową, ale i lojalność wobec naszych kontrahentów, nie wolno mi podać nazwy firmy, z którą prowadzimy rozmowy - komentuje Paweł Czuma, rzecznik prezydenta Wrocławia.

Ale informację o rozmowach w sprawie stadionu między miastem i Tauronem potwierdziliśmy w dwóch wiarygodnych źródłach. Wiemy, że strony doszły już do wstępnego porozumienia, ale negocjacje dotyczące szczegółów umowy są trudne i mogą potrwać nawet kilka tygodni. Władze Wrocławia chciałyby podpisać umowę jeszcze przed rozpoczęciem Euro 2012, ale nie wiadomo, czy to się uda. Choć nawet gdyby się udało, to i tak podczas mistrzostw nie będzie mógł nosić nazwy sponsora, bo UEFA tego zabrania.

Prezydent Dutkiewicz miał nadzieję, aby umowa ze sponsorem została podpisana na 10 lat, ale to nierealne. Tauron składnia się ku kontraktowi trzyletniemu, miasto zabiega o przynajmniej czteroletni. W grę wchodzi blisko 6 mln zł za każdy rok. Właśnie tyle koncern miałby zapłacić, aby wrocławski stadion stał się Tauron Areną.


Wcześniej przez prawie dwa lata nie udało się znaleźć tytularnego sponsora stadionu. To był jeden z głównych powodów rozwiązania umowy z wynajętym przez miasto operatorem areny - amerykańską firmą SMG. Wszystkie podejmowane przez nią próby kończyły się fiaskiem. Wiosną 2011 roku poważną ofertę złożył niemiecki koncern telekomunikacyjny T-Mobile, ale ostatecznie zdecydował się zostać sponsorem całej ligi piłkarskiej. Od tego sezonu rozgrywki są prowadzone pod nazwą T-Mobile Ekstraklasa, za co firma płaci Ekstraklasie około 20 mln zł rocznie.

Później SMG nakłaniał na sponsoring japońską firmę Toshiba. Z naszych informacji wynika, że do podpisania kontraktu miało dojść jeszcze przed walką bokserską Adamek - Kliczko, jednak tak się nie stało.

Pierwszym klubem w Polsce, który sprzedał prawa do nazwy stadionu, było Zagłębie Lubin. Obiekt od lutego 2009 roku nosił nazwę Dialog Arena. Właścicielem Telefonii Dialog był wówczas KGHM Polska Miedź SA, a więc także właściciel Zagłębia. Sponsor płacił lubińskiemu klubowi 3 mln zł rocznie za prawo do nazwy stadionu. Ale niedawno miedziowy kombinat sprzedał Dialog Netii, która nie przedłużyła kontraktu. Od 1 stycznia Dialog Arena jest już tylko stadionem w Lubinie.

W Gdańsku miejscowa Lechia rozgrywa mecze na PGE Arenie. Kontrakt za 35 mln zł podpisano na pięć lat. Z kolei od połowy 2011 roku stadion Legii Warszawa przy Łazienkowskiej nazywa się PepisCo Arena. Za prawo do nazwy koncern zapłacił 30 mln zł. W tym wypadku umowa też będzie obowiązywać przez pięć lat.

Z dużych nowych stadionów sponsora nadal nie ma obiekt Lecha w Poznaniu oraz Stadion Narodowy w Warszawie.

wróć



Archiwum
Dodaj komentarz


  10 ostatnich wiadomości w tej kategorii: