Menu

Forum

Zaloguj się na forum
Login:
Hasło:
 
 Zapomniałem hasła
 Rejestracja

Ostatnie wiadomości

więcej

Najczęściej czytane

 Wydarzenia

 Ludzie

 Marketing i Public Relations

 Media

 Sponsoring

 Inwestycje sportowe

 Żywienie i Wspomaganie

 Aparatura medyczno-badawcza

więcej

Galerie

 
 
 

więcej

więcej

Aktualności

Jubileuszowe święto branży sportowej w Kielcach

2009-06-15

Przed nami jubileuszowe XX - ste spotkanie branży sportowej w Kielcach. Kielce Sport Lato to największa impreza targowa w branzy sportowej, coraz bardziej rozpoznawalna w Europie i na świecie. O plany  na tegoroczną edycję zapytaliśmy  Grzegorza Figarskiego - Dyrektora Projektu.

 

 

sB.pl: Tegoroczna edycja to piękny jubileusz, branża sportowa spotyka się na targach po raz dwudziesty . Czy na XX edycję szykuje się coś szczególnego?

 GF: Wystawa co roku jest świętem branży sportowej. 2009 rok jest też rokiem wyjątkowym zarówno dla nas, jak i biorących udział w targach wystawców. Dlatego planujemy szereg atrakcji, które towarzyszyć będą między innymi wieczornym spotkaniom przedstawicieli firm, które w Kielcach będą mieć swoje stoiska. Na razie jednak nie mogę zdradzić szczegółów.

 

SB.pl: Jakie imprezy towarzyszące czekają na uczestników i ostatniego dnia na zwiedzających tegoroczne targi Lato- Sport?

 GF: Tak jak podczas targów w 2008 roku oraz zimowej edycji, imprezie towarzyszyć będzie pokaz mody sportowej. To najlepszy sposób na zapoznanie się z najnowszymi trendami i kolekcjami LATO 2010. Ta forma prezentacji jest najbliższa zwiedzającym, którzy chcą wiedzieć, co będzie modne i potrzebne sportowcowi w następnym sezonie, ale także wystawcom, którzy w bardzo atrakcyjny sposób mogą przedstawić swoje najnowsze produkty. Ale to nie wszystko.  Prezentowane będą również dyscypliny sportowe, tak jak np. w roku ubiegłym speedminton. Wszyscy chętni będą mogli spróbować w nich swoich sił.

 

 SB.pl: Jak wiadomo kieleckie targi to największa wystawa branży sportowej i outdoorowej w Polsce czy na rynku pojawia się konkurencja? Obawia się jej Pan? Czy zastój gospodarczy, który dotarł do Polski nie zmniejszy w tym roku skali imprezy?

 

 GF: Targi współorganizowane są przez firmę Summit i Wydawnictwo Góry. Wcześniej były to oddzielne imprezy, ale dla dobra branży sportowej i outdoorowej zostały one połączone. Pozwoliło to na skumulowanie w jednym miejscu wystawców i zwiedzających. Jak się okazało, był to strzał w dziesiątkę. Kryzys ani konkurencja nie grożą kieleckim targom KIELCE SPORT – LATO. Wystawa już na dobre zapisała się w kalendarzu naszych imprez i jest marką rozpoznawalną wśród przedstawicieli branży sportowej w Polsce, ale coraz bardziej także w Europie. Organizacją targów zajmuje się fachowy zespół pracowników biegłych w dziedzinie, której dotyczy wystawa. Podczas imprez w stolicy województwa świętokrzyskiego panuje niepowtarzalna atmosfera spotkań biznesowych i towarzyskich. SPORT-LATO stanowi najlepszą w roku okazję do nawiązania kontaktów pomiędzy producentami, importerami i dystrybutorami, a także osobami prowadzącymi hurtownie i sklepy.

 

SB.pl: Co nowego znajduje się w ofercie tegorocznych targów?

 GF: Każdą edycję targów staramy się udoskonalać z roku na rok. W 2009 roku rozbudowany zostanie dział fitness. Nie tylko jeśli chodzi o sprzęt prezentowany na stoiskach, ale również na płaszczyznę edukacyjną. Z inicjatywy Grupa Sport Arena wydawcy SportBiznes.pl podczas targów odbędą się Warsztaty Edukacyjne Nowoczesny Fitness 2009 przeznaczone dla właścicieli i menadzrerów klubów fitness. IFAA – MiędzynarodowaAkademia Fitnessu i Aerobiku przygotowała  specjalistyczne szkolenie dla obecnych i przyszłych instruktorów fitness - IFFA Fitness Day. Warsztaty NOWOCZESNY FITNESS 2009 odbędą się 22 sierpnia. Ponadto, tradycyjnie już, na stoiskach targowych każdy znajdzie coś dla siebie – nie zabraknie bowiem dużej liczby gadżetów i akcesoriów, takich jak: okulary, lornetki czy mapy, kaski, turystyczne naczynia, systemy GPS, wyposażenie ratownictwa górskiego, ochraniacze, liczniki kilometrów, komputery rowerowe oraz stroje na każde warunki atmosferyczne. Znaleźć będzie można również sprzęt specjalistyczny.

 

SB.pl: Targi Kielce, wicelider rynku targowego, wciąż jest najbardziej dynamicznie rozwijającym się ośrodkiem targowym, w jaki sposób zachowujecie Państwo tak wysoką dynamikę?

 

GF: Wizytówką firmy jest przede wszystkim profesjonalizm, a to dzięki zespołowi fachowców zatrudnionych w Targach Kielce. W 2008 roku uzyskaliśmy 22% udziału w polskim rynku targowym, a to dało firmie po raz kolejny pozycję wicelidera. Targi Kielce są miejscem spotkań przedsiębiorców z całej Europy i świata. Firma wspiera międzynarodowe kontakty miasta i województwa oraz promuje je swoją działalnością w Polsce i za granicą, znacząco wpływa na rozwój gospodarczy regionu. Rocznie organizujemy około 60 wystaw wynajmując ponad 153 000 metrów kwadratowych powierzchni. Imprezy gromadzą 6 000 wystawców, 160 000 zwiedzających i gości z 56 krajów oraz 160 oficjalnych delegacji z zagranicy.
W lipcu rozpocznie się wielka rozbudowa i modernizacja ośrodka. Powstaną między innymi nowe futurystyczne hale wystawiennicze, parking oraz centrum konferencyjne. Inwestycja pochłonie 167 milionów złotych, z czego 71 mln dofinansuje Unia Europejska.

 

 SB.pl: Co sprawia, iż cała branża sportowa wybiera właśnie Kielce? W jaki sposób zachęca Pan firmy do wystawienia swoich stoisk na targach?

 

 GF: LATO SPORT to bez wątpienia największa impreza branżowa na polskim rynku targowym. Mimo, że w Polsce istnieje kilka wystaw o podobnej tematyce, to są to imprezy, można powiedzieć, wyspecjalizowane w jednej dziedzinie. Kielce proponują kompleksowy zakres branżowy, dlatego też można tutaj nawiązać współpracę na różnych segmentach. Żadna licząca się firma na rynku sportowym nie może opuścić tej wystawy. To doskonała okazja do zawarcia nowych umów, podtrzymania starych kontaktów, ale również miejsce integracji branży. Nie od dzisiaj wiadomo, że targi są bardzo dobrym i skutecznym narzędziem marketingowym. W jednym miejscu wystawca możne zobaczyć i spotkać swoją konkurencję, a zwiedzający nawiązać ciekawe kontakty, czy nawet zawrzeć intratne umowy. Biorąc pod uwagę możliwość prezentacji pełnego zakresu produktów i usług oferowanych przez firmę, połączoną z bezpośrednim kontaktem z potencjalnymi klientami, żadne narzędzie marketingowe nie jest tak skuteczne jak udział w targach, szczególnie
w Kielcach.

 

SB.pl: Czego można życzyć Panu i całemu zespołowi Lato - Sport?

 

 GF: Zadowolenie naszych klientów, zarówno wystawców, jak i zwiedzających, jest dla nas najważniejsze. Wystawa SPORT – LATO z roku na rok bije rekordy popularności. Dlatego kolejny sukces będzie dla mnie i dla moich współpracowników źródłem największej satysfakcji.

 

 

Rozmawiała Justyna Jacyno

 


 

 

 

- informacja własna

wróć



Archiwum
Dodaj komentarz


  10 ostatnich wiadomości w tej kategorii: