Strona główna | ![]() |
Aktualności | ![]() |
Nowości Rynkowe | ![]() |
Katalog Firm | ![]() |
Kalendarium | ![]() |
Przegląd Prasy | ![]() |
Targi Branżowe | ![]() |
Eksperci | ![]() |
Forum | ![]() |
Archiwum | |
|
|
MenuForumOstatnie wiadomości
Najczęściej czytane
Galerie
|
AktualnościNie samym Facebookiem twój klient żyje2012-07-12 Kategoria: Marketing i Public Relations ![]() ![]() Nie zamykaj się w Facebooku Marki dość często prowadzą zamknięta komunikację. Zamkniętą w tym sensie, że jeśli wchodzimy na Facebooka to odcinamy go od Twittera, strony www czy akcji promocyjno-reklamowych. O próbach miksowania online i offline nawet nie wspominam. Jedynym punktem wspólnym różnych kanałów informacyjnych bywają widgety na stronie www i informacja „polub nas na Facebooku” umieszczana w ramach tzw. tradycyjnych działań – na ulotkach czy w reklamach tv. Przy odrobinie szczęścia można znaleźć bardzo ciekawe przykłady działań, które wykorzystują więcej niż jeden kanał komunikacji. Przykładem może być Kawowa akademia coffeeheaven - konkurs online połączony z aktywnościami w kawiarniach i kodami QR. W specjalnie przygotowanej aplikacji, uczestnicy konkursu mogli wpisywać ciekawostki dotyczące kawy. Ciekawostki były umieszczone na kubkach, na fanpage'u i na stronie www. Każdą taką odnalezioną ciekawostkę uczestnicy wpisywali do notatnika w aplikacji, za co były przyznawane punkty. Kto zdobył więcej punktów wygrywał. W ten sposób udało się połączyć online z offlinem. Co więcej, udało się również zaangażować kanał mobilny poprzez możliwość skanowania QR kodów w „your place magazine”. Takie przykłady pokazują, że da się łączyć ze sobą działania online i offline. “Dzięki szerokim kompetencjom, możemy proponować markom działania wielokanałaowe, łączące ze sobą świat social media, mobile'u czy realny. W ten sposób zapewniamy kontakt z marką na wielu płaszczyznach” – mówi Anna Robotycka, Partner zarządzający faceADDICTED. Bardzo ciekawe działania łączące różne kanały komunikacyjne przeprowadza aktualnie dla magazynu ELLE agencja interakcji i innowacji faceADDICTED. Przykładem może być kampania przygotowana na Heineken Open'er Festival. Każdy czytelnik – czy też bardziej każda czytelniczka - ELLE może odebrać darmowy egzemplarz czasopisma wraz z prezentem niespodzianką. W tym celu należy w specjalnie na tę okazję przygotowanej aplikacji podać swój numer telefonu. Następnie poczekać na MMS z kodem QR zawierającym upoważniającym do odbioru prezentu w namiocie ELLE podczas festiwalu. Osoba wydająca taką paczkę skanuje unikalny kod lub wpisuje go na swoim telefonie w odpowiedniej aplikacji i zaznacza, że paczkę odebrano. Zapobiega to wielokrotnemu użyciu tego samego kodu. “Połączenie aplikacji mobilnej, facebooka oraz offline'u pozwala nam bardziej angażować ludzi w interakcję z marką i wzmacnia jej rozpoznawalność. Ten swoisty mix działań na różnych płaszczyznach pozwala nam na lepsze poznanie naszych klientów i tworzy fundamenty pod przyszłe działania komunikacyjne” – mówi Izabela Skonieczna Brand Manager ELLE. Takie działania sprawiają, że konsument wchodzi w interakcję z marką w sieci, jak i poza nią, korzystając z Internetu, telefonu oraz będąc na festiwalu. Ta wielokanałowość jest bardzo pożądana. Jak wskazują liczne publikacje i badania, młodzi ludzie nie odróżniają już tak bardzo świata wirtualnego od realnego. Dla nich połączenie z Internetem nie jest czynnością wymagającą specjalnych stanowisk, maszyn, łączy. Oni Internet mają w kieszeni, w swoim telefonie. Dostęp do sieci jest dla młodego pokolenia konsumentów tak naturalny jak dla ich rodziców naturalne było „załatwianie” zamiast kupowania. Można sobie łatwo wyobrazić podobne działania kierujące ruch w dowolnie wybrane miejsca. Bez znaczenia jest tu, czy będą to witryny internetowe (np. e-sklepy), czy też miejsca w świecie rzeczywistym. Jak pokazują powyższe przykłady, skierowanie ruchu z Facebooka na zewnątrz jest możliwe. Czasy się zmieniły, a wraz z nimi zmienia się również komunikacja na linii marka – konsument. Ten ostatni nadal ma do dyspozycji tylko 24 godziny w ciągu doby a informacji do przetworzenia z roku na rok więcej i więcej. Nie dziwi więc, walka marketerów o uwagę i czas konsumenta. Działania wielokanałowe dają większe szanse na zaistnienie w świadomości odbiorcy. Paweł Lipiec Communication & E-commerce Director at faceADDICTED -
10 ostatnich wiadomości w tej kategorii:
|
NewsletteryKalendariumNajbliższe wydarzenia: VII Międzynarodowe Targi Infrastruktury Miejskiej i Drogowej23-09-2009
Miejsce : /Centrum Targowo - Kongresowe MT Polska, Warszawa, ul. Marsa 56c/
SondaReklamy Adkontekst |