Menu

Forum

Zaloguj się na forum
Login:
Hasło:
 
 Zapomniałem hasła
 Rejestracja

Ostatnie wiadomości

więcej

Najczęściej czytane

 Wydarzenia

 Ludzie

 Marketing i Public Relations

 Media

 Sponsoring

 Inwestycje sportowe

 Żywienie i Wspomaganie

 Aparatura medyczno-badawcza

więcej

Galerie

 
 
 

więcej

więcej

Aktualności

"Moją pasją są targi" - Grzegorz Figarski jeden z najlepszych menadżerów branży targowej w Polsce

2008-05-29

" Aby robić coś dobrze , trzeba robić to z pasją, a moją pasją są targi "- twierdzi Grzegorz Figarski jeden z najlepszych menadżerów w branży targowej w Polsce. Sukcesy i rozwój kierowanych przez niego impez w Targach Kielce potwierdzają  tę regułę.

 

Grzegorz Figarski ma 32 lata, ja już ogromne doświadczenie zawodowe. Jest  absolwentem Wydziału Ekonomicznego Politechniki Radomskiej, od poczatku swojej kariery zawodowej związany z branżą targową. Zaczynał w Radomiu jako menadżer Targów Radomskich w krótkim czasie zostając dyrektorem Targów Radomskich tworząc wtedy jedne z największych targów budowlanych w tym regionie. W 1999 roku przeszedł do Targów Kielce gdzie został współtwórcą sukcesu takich imprez jak : targi zabezpieczeń Alarm,  targi budowlane DOM i Ogród, targi  sportowe Lato-Sport i Zima Sport , konferencji Bezpieczne Miasto i Bezpieczny Stadion.  Obecnie Dyrektor Produktu w Targach Kielce Sp. z o.o.

 

Na stoisku Targów Kielce na targach ispo winter 2008 w Monachium z Joanną Biernacką -Goworek z Biura Targów Monachijskich w Polsce Piotrem Urbańskim - SportBiznes.pl

 

Przed publikacją niniejszego wywiadu zrobiliśmy sondę telefoniczną co sadzą o Grzegorzu Figarskim współpracownicy, wystawcy , media współpracujace z Targami Kielce.  

Czlonkowie zespołu zwracają uwagę na fachowość, odpowiedzialność i kreatywność szefa, a także umiejetnoścć dialogu w sytuacjach konfliktowych. Co jest charakterystyczne dla zodiakalnego Raka. Wystawcy , którzy mają z nim kontakt przed i w trakcie imprezy cenią sobie ujmujący styl bycia i łatwość nawiązywania kontaktów. Organizacja targów to przede wszystkim praca z ludżmi, stąd dobre relacje interpersonalne sprawiają  że każdy kto przyjeżdża do Kielc  na targi czuje się jak u siebie w domu.Przedstawiciele mediów podkreślają jego otwartość, kreatywność i gotowośc do pomocy. Niektórzy wskazują jednak na jedną niedogodność....... z powodu nawału pracy ..jest wręcz nieuchwytny telefonicznie.

 

Przed zbliżającą się II edycją targów Lato -Sport znalazł jednak czas dla SportBiznes.pl.

 

SB.pl-  Przed nami kolejna edycja targów. Czym szczególnym LATO SPORT będzie przyciągać w tym roku? Czy coś zmieniło się w formule targów?

G.F.- Targi KIELCE SPORT-LATO adresowane są do przedstawicieli branży sportowej oraz do miłośników aktywnego wypoczynku. Podczas wystawy na naszych gości czekać będzie przede wszystkim najnowocześniejszy i najmodniejszy sprzęt, którego linia prezentowana będzie na przyszły sezon. Tutaj można będzie zapoznać się z rynkowymi nowościami począwszy od sportów rowerowych, poprzez wspinaczkę, gry zespołowe, aż po gimnastykę artystyczną. Cały pawilon poświęcony będzie także branży outdoorowej. Jednak wychodząc naprzeciw oczekiwaniom wystawców i zwiedzających podczas tej edycji postanowiliśmy pójść o krok dalej. Jako integralna część wystawy od 22 do 24 sierpnia w halach Targów Kielce odbędzie się także Salon Fitness, Wellness & SPA. Ten rodzaj aktywnego wypoczynku zdobywa bowiem coraz więcej zwolenników, co powoduje z kolei, że branża bardzo dynamicznie się rozwija. Dlatego na targi zapraszamy także salony SPA, kluby fitness, hotele czy siłownie. Salon Fitness zawsze znajdował się w zakresie branżowym naszej wystawy, ale ze względu na rosnące zainteresowanie właśnie tą branża, postanowiliśmy go bardziej wyeksponować.


SB.plCzy w dalszym ciągu kieleckie targi to największa wystawa branży sportowej i outdoorowej w Polsce? Czy też pojawiła się konkurencja?

GF- LATO SPORT to bez wątpienia największa impreza branżowa na polskim rynku targowym. Mimo, że w Polsce istnieje kilka wystaw o podobnej tematyce, to są to imprezy o węższym zakresie branżowym – można powiedzieć wyspecjalizowane w jednej dziedzinie np. fitness. Biorąc pod uwagę opinie wystawców biorących udział w kieleckich targach, myślę, że 2 imprezy sportowe, organizowane dwa razy - w cyklu ZIMA-LATO, są wystarczające zarówno dla producentów czy dystrybutorów sprzętu.


SB.pl - Jakie atrakcje przewidziane dla indywidualnych odwiedzających?

GF-  Podobnie jak w ubiegłym roku oraz podczas zimowej edycji, imprezie towarzyszyć będzie pokaz mody sportowej, podczas którego zapoznać będzie się można z najnowszymi trendami i kolekcjami LATO 2009. Ta forma prezentacji jest najbliższa zwiedzającym, którzy chcą wiedzieć, co będzie modne i potrzebne sportowcowi w następnym sezonie. Ale to nie wszystko. Na każdym stoisku każdy znajdzie coś dla siebie – nie zabraknie bowiem dużej liczby gadżetów i akcesoriów, takich jak: okulary, lornetki czy mapy, kaski, turystyczne naczynia, systemy GPS, wyposażenie ratownictwa górskiego, ochraniacze, liczniki kilometrów, komputery rowerowe oraz stroje na każde warunki atmosferyczne.

SB.pl - Czym zachęca Pan firmy do wystawienia się w Kielcach?

GF.- Targi Kielce to ośrodek z szesnastoletnią tradycją, a organizacją targów zajmuje się fachowy zespół pracowników biegłych w dziedzinie, której dotyczy wystawa. Podczas imprez w stolicy województwa świętokrzyskiego panuje niepowtarzalna atmosfera spotkań biznesowych i towarzyskich. W 2007 roku uzyskaliśmy 20.5% udziału w polskim rynku targowym, a to dało firmie pozycję wicelidera polskiego rynku targowego. Targi Kielce są laureatem wielu nagród i wyróżnień, m.in.: Złota Statuetka Lidera Polskiego Biznesu, nagroda Ministra Spraw Zagranicznych za promocję Polski na świecie, „Gepard Biznesu”, „Gazela Biznesu”, Pierwszy i Drugi Diament do Złotej Statuetki Lidera Polskiego Biznesu. Tu po prostu trzeba przyjechać.

SB.pl-  Czy mógłby Pan zdradzić co decyduje o sukcesie organizacji targów w Polsce? Czym kieruje się Pan organizując LATO SPORT?

Nie od dzisiaj wiadomo, że targi są bardzo dobrym i skutecznym narzędziem marketingowym. W jednym miejscu wystawca możne zobaczyć i spotkać swoją konkurencję, a zwiedzający nawiązać ciekawe kontakty, czy nawet zawrzeć intratne umowy. Biorąc pod uwagę możliwość prezentacji pełnego zakresu produktów i usług oferowanych przez firmę, połączoną z bezpośrednim kontaktem z potencjalnymi klientami, żadne narzędzie marketingowe nie jest tak skuteczne jak udział w targach. Dlatego zachęcam do promowania się na targach, bo naprawdę warto. Tego typu imprezy są zawsze swojego rodzaju świętem danej branży, na którym nie może nikogo zabraknąć.

SB.pl-  Jaki sport jest Panu najbliższy?

GF- Moją ulubioną dyscypliną sportową jest z pewnością piłka nożna. Wiele lat uprawiałem ten sport, a teraz mam z nim kontakt również z racji organizowanych przeze mnie w Kielcach targów SPORT-OBIEKT. Interesuję się również sportami walki, lubię też pojeździć na łyżwach, pograć w siatkówkę czy tenisa. Wolnego czasu nie wyobrażam sobie jednak bez wycieczek górskich w moje ukochane Bieszczady, gdzie się z resztą urodziłem.

 

Dziękujemy za rozmowę i życzymy wielu emocji w zwiazku ze zbliżającymi się EURO 2008

Rozmawiała Anna Kalinowska

- inf własna

wróć



Archiwum
Dodaj komentarz


  10 ostatnich wiadomości w tej kategorii: