Menu

Forum

Zaloguj się na forum
Login:
Hasło:
 
 Zapomniałem hasła
 Rejestracja

Ostatnie wiadomości

więcej

Najczęściej czytane

 Wydarzenia

 Ludzie

 Marketing i Public Relations

 Media

 Sponsoring

 Inwestycje sportowe

 Żywienie i Wspomaganie

 Aparatura medyczno-badawcza

więcej

Galerie

 
 
 

więcej

więcej

Aktualności

Lech wciąż bardziej medialny od Wisły

2011-05-25

Lech Poznań pozostaje najbardziej medialnym klubem w Polsce, a dziennikarze cały czas piszą o nim więcej niż o nowym mistrzu Polski – Wiśle Kraków. Poznański zespół nie ma już jednak takiej przewagi, jak jeszcze kilka miesięcy temu – wynika z kwietniowego raportu z badania POLSKA PIŁKA prowadzonego przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”.

 

W ubiegłym miesiącu Lech wyraźnie wyprzedził pozostałe kluby Ekstraklasy w łącznym zestawieniu liczby publikacji prasowych i internetowych. Jednak biorąc pod uwagę tylko prasę, po raz drugi z rzędu wyprzedziła go Cracovia. „Pasy” są jednym z najczęściej wspominanych klubów w publikacjach, ze względu na emocje, jakie budzi ich walka o utrzymanie się w lidze. Widoczny jest też rozdźwięk między pozycją medialną klubu w prasie i Internecie.

 

W sieci Cracovia plasuje się dopiero na czwartej pozycji ze zdecydowaną stratą do czołowej trójki. To jednak o wiele lepszy wynik niż jeszcze przed kilkoma miesiącami, gdy regularnie okupywała dolne rejony zestawienia (w styczniu 2011 miejsce 14.).

 

Na drugą pozycję w klasyfikacji liczby publikacji prasowych i internetowych łącznie - po półrocznej przerwie – wróciła Legia Warszawa. To wynik między innymi awansu do finału Pucharu Polski, przygotowań do tego spotkania oraz krytyki drużyny Macieja Skorży za słabe występy w lidze. Trzecia była Cracovia, która wyprzedziła Wisłę Kraków, Zagłębie Lubin i Lechię Gdańsk.

 

Najmniej medialnym klubem w najwyższej klasie rozgrywkowej okazał się Widzew Łódź. Nieznacznie przed łodzianami uplasowały się GKS Bełchatów oraz Jagiellonia Białystok pozostająca w ligowym czubie. Gdyby porównać tabelę piłkarskiej Ekstraklasy do zestawienia medialnego, żaden z klubów nie znalazłby się na tym samym miejscu.

 

W I lidze medialnym liderem po raz drugi z kolei było Podbeskidzie Bielsko-Biała. O drużynie pisało się jednak mniej niż o najmniej medialnym klubie Ekstraklasy. Za Podbeskidziem uplasowała się szczecińska Pogoń. Z najniższego stopnia podium Wartę Poznań (w kwietniu miejsce 4.) zrzucił Piast Gliwice.

 

Najwięcej o polskiej piłce nożnej pisze się w Małopolsce. Wysoko w zestawieniach są kluby z tego regionu - zarówno Wisła Kraków, Cracovia, jak i Podbeskidzie. Najmniej tekstów w prasie regionalnej ukazuje się w województwie lubuskim i opolskim.

 

Badanie POLSKA PIŁKA przeprowadzone zostało na podstawie monitoringu 1100 tytułów prasy ogólnopolskiej i regionalnej oraz 20 najpopularniejszych portali internetowych. W kwietniu 2011 przeanalizowano 15 tys. publikacji. Łącznie od początku badania - czyli od 1 marca 2010 do 30 kwietnia 2011 analitycy wzięli pod uwagę ponad 165 tys. informacji.

- Press-Service

wróć



Archiwum
Dodaj komentarz


  10 ostatnich wiadomości w tej kategorii: